CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, May 20

1st time sangat bertuah

semalam adelah hari yang aku tak nak sangat muncul. sebabnye aku telah secara tak suka rela

di registerkan oleh mak aku masuk pertandingan memasak. camne bole ter register?

ari tu mase tengah study week lagi, mak aku call aku. angkat je terus tanya no IC.

aku ingatkan mak aku isi borang elaun belia ke. hehe. sebab ade la sorang makcik ni cakap bole

dapat elaun tu. RM200 kot. free je dapat. tapi sekali je la. under JKKK kampung aku.

okay kite bukan nak citer pasal duit sekarang. hee~



so aku pun dengan lajunye bagi no IC. then aku tanya la mak aku seperti perbualan di bawah:

me: nak isi borang duit ke?

mama: takdela. awak balik minggu depan kite pegi Hari Buah Pinggang Sedunia.
ni hospital KT yang anjur.

me: ouh. sukaneka eh?

mama: xla. pertandingan memasak. bole dua entry sebab ade dua kategori. awak dessert.
mama main course.

me: haa..?? *speechless*



tekejut ko skali kena masuk mende camni. aku da mula rase segan segan da. ye la.

memang la pernah masuk food fiesta dengan mad (ktorg dpt 1st place: siakap stim. hehe)

tapi xde la segan sangat sebab budak utp je pun. hee. yang ni lain.crowd.

orang hospital plak tu. ade makcik n pakcik yang aku slalu jumpa n borak time

anta/amik/tunggu papa dialisis. ade akak nurse yang aku slalu cari bile nak buang jarum

sebab aku takut jarum. pastu ade doktor dan lain2. waaa~ this is not happening! :(



dengan paksa rela aku pun cari la resepi sebab dessert tu berasaskan roti. hurm hurm.

so last2, aku wat Banana Caramel Bread Pudding. name cam gempak kan?

(padahal puding roti + gula hangus + pisang je)



aku kan paksa rela. so aku hias pun macam biase2 je. orang lain gempak2 woo~

nak tunjuk gambar pun malu. hihi.



sementara tunggu keputusan tu, aku pegi la main-main kat booth kesihatan yang diorang

bukak. ade la quiz pasal buah pinggang. aku pun amik 3 helai, bagi mama n papa jugak.

pastu kitorang jawab sesame n hantar. pastu aku wat free check up.




akhirnye penyampaian hadiah. mula2 diorang bagi adiah quiz. tetibe aku dengar nama aku

whoa dapat. seronok2. dapat la hamper buah-buahan 1. hehe

aku turun je stage, name ayah aku plak. dapat lagi satu. second session, mak aku plak.

waah~ tiga hamper kot! :D

excited la jugak kan sebab aku tau aku xde harapan nak menang. sape sangka aku dengan

mak aku dapat tempat ke-4 kategori masing2. hihi. aku dapat toaster sebiji. mak aku dapat

iron. waah rejeki rejeki :D



akhirnye aku balik dengan perasaan gembira. tamat. haha




p.s:


ni la cara cara orang hemodialisis


tapi tengok yang ni xde la scary sangat sebab kartun. meh aku tunjuk real punye.


nampak x darah dlm tube tu? (ni bukan ayah aku. pakcik google kasi gmbr ni)


ngaaa~ sape tak chuak nak cabut jarum. kalau darah tu terkeluar acemane? (denial)

6 whispers:

Azie Azman said...

wah.. seronoknye!
hehe..btw congats awak..
nanti awak buat untuk kite lah pulak..
boleh?hehe

AinDz said...

cool gila menang 1 family! :D

Irda Z. said...

azie: alaa..xde la sedap sgt kte wat kte rase..seganlaa :P

dz: cmne ko jmpa blog ak ni? hihi~
cool kan? ms nk blik bwk hadiah2 tu sume org lain ckp, beruntungnye sume dpt adiah :D

AinDz said...

blog fieza. ala wak, kite nak rase jugak.. :P

Irda Z. said...

hihi.. tggu awk blik malaysia laa... :P

AinDz said...

OK noted. takde nanti, siap kau aku ajak Mad. =PPP